|
Sv: Medisinspørsmål
Hei Sesti.
Jeg fikk min PCOS-diagnose høsten 2007, etter en SA. Legene sa egentlig ikke så mye, bare gav meg Diane, og sa at jeg burde gå ned i vekt.
Jeg gikk på Diane i et halvt år. ALDRI MER! Jeg ble helt rar av dem... Forferdelige humørsvingninger og utrolig vonde menssmerter. Det var deilig og slutte med dem Jeg fikk mensen igjen som normalt etter at jeg sluttet, og den har vært relativt normal siden.
I fjor høst begynte jeg på ketolyse, og jeg har gått ned ca 14 kg. Men det har gått sent... Mange ganger har jeg hatt lyst til å gi opp, men jeg har forsøkt å tenke at "så lenge det ikke går oppover, er det bra". Jeg har troen på at kiloene som går sent av, går sent på igjen.
Jeg synes det er trist at du ikke opplever støtte fra familien din til å gå på lavkarbo/ketolyse. Dette fordi det er en masse forskning som underbygger hvor bra det er med denne typen kosthold, for oss jenter med PCOS. Faktisk så ble dette utviklet for oss! Mitt liv har blitt mye bedre etter at jeg begynte med ketolyse. Mindre hårvekst, mindre cyster, mindre smerter; rett og slett større livskvalitet!
Jeg ønsker deg lykke til, Sesti. Håper du kan finne noe som passer for deg 
|