|
Sv: Hjelp! Jeg er ny
Ville bare hoppe innom å si en ting til alle nybegynnerne her. Jeg har/er også vært ny på dette med lavkarbo, og var helt totalt forvirra i begynnelsen.
Det dere absolutt MÅÅÅÅ gjøre er å gå på biblioteket og låne bøker! Alt blir så mye enklere da!
Selv lånte jeg en bok fra Atkins, en fra Lindberg, og diverse andre bøker om kosthold. Lindbergboka leste jeg ferdig på en halv dag, Atkinsboka ble lest i løpet av 3 kvelder. Fant ut hva som passer best for meg - noe ala lindberg, og føler nå at jeg har full kontroll over hva jeg bør spise for å gå ned i vekt. Bøkene forklarer nemlig hva som skjer i kroppen når en spiser. Hvilke virkning fett, karbohydrater osv osv faktisk har og hvordan de fungerer.
Dessuten er det bedre å ha ett par bøker å slå opp i, enn å vandre rundt på forskjellige forumer og fange opp litt her og litt der (noe som til tider kan gjøre en enda mer forvirret!)
Dessuten inneholder de fleste bøker menyer og oppskrifter som gjør det enklere å forstå hva slags mat en bør spise. 
Beklager hvis dere allerede har lest bøkene!

Sist redigert av Bambolona : 14-03-09 kl 16:41.
|