Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-09, 04:59   #16
Addict
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Addict er på en erverdig vei

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Ja, skal se om jeg husker det etter noen uker nå

Jeg sliter ikke med skikkelig hyperaktivitet. Mer humørsvigninger, sinneproblemer, av og til søvnroblemer, konsentrasjonsproblemer og uro, som å ikke klare å sitte helt i ro, føle at man må stramme vissse muskler uten grunn osv.

Var derimot mer hyperaktiv da jeg va lita, styra så mye at jeg begynte å spy ble sett på som problembarn og fikk som sagt ikke diagnose som 17-åring. Det er som de sier over her knalltøft. Både å ha blitt behandlet så dårlig av lærerne at mor har begynt å grine på foreldremøter og dratt i sinne og å vite at karakterene mine ville vært mye bedre om jeg hadde fått den hjelpen og oppfølgingen jeg trengte.

Barna i dag er "heldigere" enn oss på 90-tallet/begynnelsen av 2000 da AD/HD var "ukjent" og noe bare gutter hadde. Nå blir heldigvis alle barn kjapt vurdert om læreren mistenker unaturlig uro og dem har kommet så langt at det faktisk er mulig å forbedre det via kostholdet! Dette er helt fantastisk og det har gått veldig fort i utviklingen heldigvis vet iallefall at jeg ville prøvd å endre kosthold på mitt barn foran å bruke medisiner (noen MÅ jo gå på medisiner osv, da, men lurt å prøve ut alternative metoder først mener jeg).

Litt sikrere og tryggere for meg at mitt barn en dag kommer til å få en lettere oppvekst enn meg iallefall om hun arver "tilstanden"! Heia lavkarbo!

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat