|
Sv: Hva i huleste skal jeg spise?
Levaxin er en svært viktig medisin for mennesker med hypothyreose, så det har ingenting med slanking å gjøre. Når man har hypothyreose er det mange som går noe eller MYE opp i vekt, og en riktig dose levaxin (erstatning av det man selv ikke klarer å produsere lenger) kan være med på å gi en mer normal vekt for mange. Når man har hypothyreose er det ikke nødvendigvis snakk om konkrete allergier, men om matvarer som gjør sykdommen verre eller at man pga sykdommen blir følsom for mat. Glutenfølsomhet er feks en av disse, som jeg også erfarer. Noen med hypothyreose har ingenting de er følsomme mot, andre har MANGE.
Jeg kjenner din historie fra Sonjas, Thomas, og ønsker deg velkommen hit også! Håper du finner ut av ting! Jeg har selv gått på lavkarbo-kosthold i to måneder nå, og opplever økt livskvalitet på grunn av dette. Ti kilo mindre å bære på i løpet av denne tiden er heller ikke å forakte...
Oppskriftene her inne kan iallefall være med på å gi inspirasjon til å "gjøre noe ut av" de tingene du kan spise. Og som du sier, det er en stor fordel med lavkarbokosthold når du mistenker diabetes type 2. Min dia2 er helt under kontroll nå som jeg holder meg til dette kostholdet... 

Sist redigert av Elizabethcita : 12-03-09 kl 20:28.
Årsak: skriveleifer...
|