Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-09, 11:45   #1
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Barn med insulinresistens

Har fått noen spørsmål ang et 9 år gammelt barn som har lagt på seg ca 5 kg siden jul. Barnet ser foreløpig ikke overvektig ut, men andre i familien har begynt og legge på seg rundt denne alderen og flere er veldig overvektige som ungdommer. Sånn som jeg kjenner denne 9-åringen mener jeg det er veldig sannsynlig at hun har insulinresistens. Hennes mor er veldig bekymret og villig til å gjøre hva som trengs for å forhindre at barnet skal bli overvektig. (Det vil si å legge om matvanene til hele familien mot lavkarbo. Barnet selv har aldri likt brød og spiser mer lavkarbo enn folk flest fra før av)
Dette området kan jeg gi dem mange tips om, men hun vil veldig gjerne vite om datteren virkelig har insulinresistens. Samtidig er hun redd for at legen skal dømme henne som en "forfengelig" og hysterisk mor hvis hun ber om å få barnet testet. Kan man i det hele tatt få testet barn for insulinresistens før de er blitt overvektige? Noen som vet?

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat