Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-09, 22:33   #39
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Siren, her.

Hei dere i fase 2!
Jeg lurer på hvor sent spiser dere siste måltidet,og hvordan legger dere opp dagen når det gjelder måltider? Har problemer med å få spist dette måltidet før kl.19 el.20.00, og det er vel i seneste laget? Ofte blir det kjøtt/fisk/omelett, fordi jeg etter jobb, lager middag til familien, og har dermed ikke tid til å lage til meg selv. Da blir det enklest å bare ta en shake, før en fyker ut på aktiviteter med barn, leksehjelp osv.......!
I tillegg lager jeg mat sammen med elever( på restaurant- og matfag) hele dagen, og er nokså matlei når jeg kommer hjem!!

Siren

Hei! Svarer i denne tråden også, når jeg først er i siget! (skrev akkurat til deg i den andre aktive tråden)
Jeg spiser frokost ca kl. 09.00
lunsj mellom 12.00 og 13.00
middag mellom 18.00 og 19.00
kveldsmat mellom 21.00 og 22.00
Har ikke fått beskjed om noen tidsgrense på kveldsmåltidet, selv om jeg vet at man generelt ikke skal spise sent. Men av to grunner blir det sånn: hvis jeg legger meg sulten, blir jeg liggende våken og tenke på mat. Viljestyrken er minimal på den tiden av døgnet, så da ender det med at jeg står opp igjen og spiser noe jeg absolutt ikke bør spise!!
For det andre jobber mannen min sent, og da blir det sen middag hvis vi skal få ett måltid ilag i løpet av dagen. Her i Belgia (hvor jeg bor for tida)spiser forøvrig alle hovedmåltidet sent på kvelden, som regel i 20.00 tida. Og damene her er syltynne!!
Problemet mitt er mellom lunsj og middag. Prøver å spise litt salat, men gud hvor lei jeg er av å spise salat to ganger hver dag...

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat