Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-09, 22:06   #742
Hild
Juniormedlem

Hild sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 66
Hild er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er nesten helt nytt medlem. Det er ikke så lenge siden jeg oppdaga denne nettsida. Veldig spennende å lese om alle dere andre. Det gir inspirasjon!!!

Har holdt meg til Fedon-menyen siden begynnelsen av juni. Har kontakt med legen på Fedon-klinikken i Bergen. Det har vært til stor hjelp for meg. Hun anbefalte egentlig Eurodietten, men jeg ville ikke starte på den dietten rett før sommerferien. Begynte derfor med helt vanlig, karboredusert mat og oppdaget at det funket helt glimrende for meg. Er glad jeg slapp Eurodietten. Har lest om den her og skjønner jo at det ikke er gourmetmat akkurat. Jeg derimot har hatt det glimrende, liker godt maten og savner nesten ingen ting (bortsett fra å spise mer frukt, kanskje).

Har til nå gått ned 34 kg. Vekten har stått litt stille i det siste, men nå har den begynt å røre på seg igjen - i riktig retning heldigvis. Må gå ned ca. 10 kg. til for å komme ned i en BMI på under 25. Skal prøve å nå dette målet før sommeren. Har planer om å kjøpe meg bikini. (Husker ikke når jeg brukte bikini sist.)

Det jeg er mest opptatt av nå er trening. Har mistet 2,5 kg. muskelmasse og forstår det slik at dette gjør at forbrenningen går saktere. Har trent noe hjemme, øvelser på matte og med vekter, men dette har kanskje ikke vært bra nok. Er det noen av dere andre som har klart å beholde muskelmassen når dere har gått ned så mye? Er takknemlig for tips her!

Hild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat