|
Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her
Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.
Har du gått på ketolyse i over et år? I strekk? Skal m an det da?
Trodde dette var en kur man skulle gå på i max et halvt år og evt ta en pause før man fortsetter, jeg? Har jeg misforstått?
Sorry, ble litt off topic dette men..
Ja det har jeg gjort og jeg har vært fulgt opp av lege hele tiden...har ikke hatt noen negative opplevelser av det, men jeg har fått normalisert kolesterol nivåene mine, både det gode og det dårlige, og jeg har fått redusert astmamedisineringen min til det minimale.
Torkil sier noe i boka si om at hvis man føler seg bra etter et halvt år på kur, er det bare å fortsette, spesielt hvis man også er oppfulgt av lege...
Han har svart meg et annet sted at han som lege ikke kan anbefale folk å gå på ketolysekur lenger enn ett år, men det er fordi det er så lite forsket på, nettopp det å være i ketose over lengre perioder.
jeg hadde en pause i fjor sommer på ca to mnd, og startet opp igjen, så jeg opplever ikke at dette er noe farlig eller noe off det som er anbefalt...
...nå vil jeg også nevne at jeg selv er av den oppfatning at det ikke er farlig å være i ketose, og at når jeg er ferdig slanket, kommer jeg til å leve så lavt karbomessig jeg kan for ikke å gå opp i vekt igjen, være seg om jeg må være i ketose i perioder da.