Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-09, 09:38   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dere som tar Metformin

Metformin sørger rett og slett for at glukosen kommer seg inni cellene i stede for å sveve rundt og øke insulinutskillelse og dermed fettlagring!
I tillegg hemmes leverens glukoseproduksjon.
Det ble vist en reduksjon av komplikasjoner i forbindelse med diabetes hos voksne, overvektige pasienter med diabetes type 2, som ble behandlet med metformin.

Altså, det er ingen grunn til å la være å ta metformin om man har dia2 og sliter med forhøyede verdier. Snarere tvert i mot! Risikoene for å utvikle langtidskomplikasjoner øker for hver lille enhet verdiene er for høye!

Susanne. vennen! Få legen din til å skrive ut metformin 500mg x1 til deg! Komplikasjoner som nedsatt følelse i fingre/føtter i tillegg til blindhet er vel en smule dumt for deg, eller?

Jeg har brukt metformin i 3 år og tar 850mg morgen og kveld. Må ta den sammen med mat, ellers blir jeg løs i magen, ellers ingen bivirkninger. Men har heller ikke hatt noen vektnedgangseffekt som mange får!