Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-05, 18:49   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skjær fileten i ca 5 cm stykker. (hvis du allerede har ferdig oppskjærte stykker gjør du ikke det da ) Salte og pepre stykkene og legg dem ved siden av hverandre i en smurt ildfast form. Rasp skallet av sitronen. Skjær sitronen i skiver og del dem i "halvmåner", legg to havlmåner på høykant mellom hvert laksestykke. (har du kjøpt laksekoteletter, legger du skivene av sitronen oppå fisken isteden). Press saften fra endestykkene (skalkene) over. Ta en spiseskje med creme fraiche må midten på hvert stykke. Dryss over der revne sitromskallet. Klipp en dusk persille og strø over.

Sett i ovnen på 175 grader i 30-35 minutter.

Server med agurksalat eller dampa brokkoli, eller blomkål/brokkolistappe.....eller kremet spinat.

Til sambo pleier jeg å sette et par poteter skjært i båter og vendt i olivenolje med salt pepper og oregano/basilikum inn i ovnen 15-20 minutter før jeg setter inn fisken. Så når fisken er ferdig er potetene passe gyldne og ferdige.