|
Sv: Mål: - 60 kg, har klart -45 (Atkins)
Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.
Litt om min vekthistorie:
Samboer, som har interesse av trening sier at muskelmassen, da særlig i beina, kommer av at jeg har hatt så mye å bære på at kroppen min har utviklet disse muskelene.
Har dere erfaringer med dette?
Først, gratulerer med et imponerende resultat! Jeg bøyer meg i støvet og gleder meg vilt på dine vegne! For en snuoperasjon, for en utholdenhet!
Så til dette med musklene: det er også min erfaring som overvektig i mange år, men som har levd et liv med "normal" aktivitet, full jobb, studier og mye annet, at man blir sterk av det. Det blir jo som om normalvektige skulle gått med en, for ikke å snakke om to ryggsekker på seg hver dag fra sde sto opp til de la seg igjen! Pluss hofteveske, rumpetaske og blylodd rundt beina! Så min erfaring er dn samme som din, bomsterk i beina selv om formen ellers ikke er så veldig mye å skryte av. Og så har jeg hørt at den antagelig eneste fordelen med å være overvektig er at man ikke blir så lett benskjør og jeg tror også at det har noe med bruken av muskulaturen å gjøre. Det er det sikkert andre her inne som kan mer om.
|