Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 12:32   #37
sara
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
sara er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Jeg er ny

Okei girls, here goes; har lest endel journaler nå, og skrevet handleliste over hva som skal kjøpes inn til uka. Dessuten har jeg spist egg (2 eggehvitter, er ikke så glad i plomme)og bacon + 1/2 l vann til frokost.
Hvor mye bacon skal man spise? Hehe, merker at jeg tenker "feil" her. Før satt jeg og lette etter bitene med minst fett på, nå skal jeg liksom spise dem. Og jeg liker det ikke egentlig, bitene med masse kjøtt er jo best...

Jeg har skrevet opp noen menyforslag, og tenkte kanskje dere kunne tenke dere å tipse meg om det er riktig/uriktig. Da med utgangspunkt i at jeg nå skal prøve meg på Caz sitt tips.

Frokost:
eks 1: 0,1% Yoplait med Lindberg-musli og kanel + 1/2 avokado

eks 2: Fiberrik med røkelaks/gulost/magerost + paprika, sherrytomat og agurk

eks 3: Egg og bacon, Eggepannekake, laks

Lunsj:
eks 1:Salat + kyllinglår + tzatziki (Kan man spise den fra butikken? Har 6gram karb tror jeg...For mye!?)

eks 2: Salat med eksempelvis tunfisk, kylling, reker, avokado + olje (Hva slags olje bør jeg bruke? Jeg vil gjerne ha en uten mye smak)

eks 3: Ziggylapper/eggepannekake

Middag:
eks 1: Laks, torsk, ørrett, makrell, svinekjøtt, kyllingfilet etc med grønnsaker og rømme (Kan man bruke lettrømme? Jeg liker det veldig mye bedre enn Seterrømme)

eks 2. Taco m/ kun grønnsaker, kjøtt og rømme (uten mais og lefser/skjell)

Mellommåltider:
Ost og skinkeruller

Vil denne menyen gi for lite fett? Vil selvfølgelig variere og etterhvert vil jeg også begi meg inn på oppskriftstrådene, der var det syyykt mye fristende!

Takknemlig for hint og tips:-)

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat