Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 10:59   #35
sara
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
sara er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Jeg er ny

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Nei, jeg vet at du ikke har sagt at du vil på en ketogen kur, men du har sagt et "kombi-kosthold" med lite karber - samtidig som du ønsker å spise høykarbomat som havregrøt, knekkebrød og kultura. Da blir det vanskelig å komme med gode råd til deg .
Jeg er heller ikke sikker på hva du legger i et kombi-kosthold??

Lav karb/lav fett?
Høy karb/lav fett?
Høy karb/høy fett?
Lav karb/høy fett?
Lindberg ligger vel på lav karb/moderat fett og gir for noen vektnedgang, andre holder vekta stabil.
Du vil ned ca 3 kg før påske og det skal jo helst ikke bare være vann.
Jeg tror jeg heller vil råde deg til å tenke mer langsiktig, kanskje et vekttap på 1 kg i mnd (siden du har så lite som skal bort).
Det vil du kanskje klare på Lindberg - her spørs det om kroppen din er enig i at du har 5 kg igjen til idealvekten.
Jeg håper at du finner noe som passer for deg her inne, for det er mye kunnskap samlet her !

Hehe, jeg er sannelig ikke helt sikker på hva jeg legger i et "kombi-kosthold" Jeg er egentlig av den oppfatning at man stort sett kan spise hva man ønsker av et "vanlig" norsk kosthold, altså med grovt korn, frukt og grønt så lenge man kombinerer det med trening, men skjønner jo at det ikke er hva dere følger her inne. De siste kiloene er jo de seigeste, er også derfor jeg ville prøve en ny taktikk. Jeg tror lav karb og moderat fett er mest i min gate, og jeg vil helst unngå å veie og måle mat. Jeg har jo som mål at det skal være en livsstilsendring, ikke bare noe som får meg ned de 3 kiloene.

Takk for råd! Som jeg skriver til Caz her, har jeg lyst til å prøve å spise minst mulig karber de nærmeste 1-2 uker, også ta det derfra.

God søndag

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat