|
Sv: Tror ikke jeg orker mer....
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
Men det er vel ikke vannprosenten i kroppen du måler? Man blir ikke overvektig av vann...
Nei, men vannet syns jo definitivt på vekta. Og på cm målingene. Og det kan ta godt ver en uke før det begynner å gå nedover igjen. Og med enda mer ulovlig mat (poteter, pizza o.l) slår det seg helt vrangt. kan bare snakke mest for egen del, men jeg må være veldig konsekvent for å få resultater.
Opprinnelig lagt inn av balloon, her.
Dette tenker jeg også på:
I ketolysekur-boka står det under "Advarsler" at
"kuren er laget for voksne personer med helseskadelig overvekt. Dvs. minst 15 kilo overvekt." Jeg faller utenfor den kategorien.
Og "De som følger ketolysekuren uten å delta på kurs, anbefales kontroll hos fastlegen med følgende blodprøver: osv.. Jeg har ikke gjort det.
Dessuten er det alle mineral- og vitamintilskuddene som jeg ikke har tatt meg råd til å kjøpe. Er usikker på hva kroppen kanskje mangler, og hvordan alt sammen virker inn på de medisinene jeg tar for psyken.
Jeg har ikke tatt noen blodprøver, heller ikke tar jeg kosttilskuddene (med unntak av magnesium) fordi jeg blir skikkelig sårlig av de.
Forøvrig mener jeg at om man har mindre enn 10kg å ta av så er ketolyse en ganske drastisk vei å gå.
Jeg har merket veldig stor forskjell på psyken når jeg er på lavkarbo i forhold til når jeg ikke er det. Mer stabilt humør, og takler stress og utfordringer på en mye bedre måte. Og mindre svingninger i psyken forbedrer også den fysiske kvaliteten.