Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-09, 16:32   #21
Chunky
Gjest

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Dette tenker jeg også på:

I ketolysekur-boka står det under "Advarsler" at
"kuren er laget for voksne personer med helseskadelig overvekt. Dvs. minst 15 kilo overvekt." Jeg faller utenfor den kategorien.

Og "De som følger ketolysekuren uten å delta på kurs, anbefales kontroll hos fastlegen med følgende blodprøver: osv.. Jeg har ikke gjort det.

Dessuten er det alle mineral- og vitamintilskuddene som jeg ikke har tatt meg råd til å kjøpe. Er usikker på hva kroppen kanskje mangler, og hvordan alt sammen virker inn på de medisinene jeg tar for psyken.

Husk at ketolyse er en helt ordinær kommersiell LCHF-kur. Det er ingenting spesielt med ketolysekuren, utover at den er skrevet i Norge. De forbeholdene du nevner finner du i en hver slankebok, av naturlige (juridiske) årsaker.

Når det gjelder vitaminer og mineraler, er det utrolig viktig at du sørger for å få i deg det du trenger, uansett kostholdsfilosofi. Det aller beste er selvfølgelig å få det i seg gjennom et balansert kosthold. Det nestbeste er kosttilskudd.

Jeg vet ikke hvilke medisiner du tar, og har svært lite kunnskap om medisiner generelt. Jeg anbefaler deg å prate med en lege som både har kunnskap om karbohydratmetabolisme og den medisinen du bruker. Ikke følg noen råd her inne uten å forsikre deg om hvordan det fungerer sammen med medisinen din!

Svar med sitat