|
Sv: Flere som har slutta å røyke her?
Opprinnelig lagt inn av caz, her.
Kastet meg på pille-trille kur jeg og.. Hater røyk, men røyker.. Så nå har jeg fått zyban av legen, og skal snart slutte.. Etter to dager begynner det å virke, røyken "når ikke hodet" og jeg føler meg dummere og dummere hver gang jeg fyrer opp.. :-)
Av det jeg vet, så fins det to røykesluttmedisiner, Champix og Zyban? Hva er forskjellen egentlig, og hvorfor velger legene den ene fremfor den andre? Har hørt at noen har blitt deprimerte av å bruke Champixen, noen som vet om Zyban også kan ha det som bivirkning?
Vurderer å snakke med fastlegen om det her, for jeg føler meg helt kneblet av røyken, spesielt økonomisk.. røyker for 3000,- i måneden, som jo er totalt latterlig. Kunne fint hatt en langhelg i en eller annen storby annenhver måned.. eller hva med å kjøpt noe fint for meg selv for 100 kroner om dagen.. en bukett roser, en ny parfyme, en ny topp..
Jeg MÅ slutte snart, og jeg vet jo at det er helt idiotisk å røyke. Spesielt siden mamma hadde noe "rusk" på noe lungebilder for et par år siden, og går til kontroller flere ganger i året - og har sluttet å røyke etter 40 år.. Da må da jeg også klare det.
Og det verste er, at for hver gang jeg tar meg en røyk, så sier underbevisstheten meg hvor dust jeg er, samtidig som den sier at "jammen du trenger røyken, du klarer deg ikke uten".
Akk. 
|