|
Sv: Ketolyse har feil (igjen)
Det er temmelig mange her inne som blodsukker spiller en stor rolle for ... Man trenger ikke HA diabetes for at det skal være viktig. Jeg for min del har hatt store problemer med blodsukkersvingninger uten å ha diabetes, og det gir store konsekvenser.
Slik jeg ser det er ketose et veldig viktig hjelpemiddel for en del mennesker/tilstander, og når man trenger å kvitte seg med stor overvekt gir et ketoseinduserende kosthold veldig store helsegevinster. For min del er ikke ketose så gunstig, men jeg kunne ikke tenke meg å satse på noen form for kosthold a la det du har skissert at du har, med masse begrensninger (slik jeg ser det da). Jeg tror at det beste og mest riktige på sikt er å spise det man trives med, løse opp i årsaker til overvekt og dårlig helse og ikke være fanatisk på noen måte. Men det er nå meg da ...
Når det er sagt får jeg ikke noen blodsukkerstigning av pizza f eks - bare litt pizza holder meg mett i timevis ... Mens en rett som sodd, med masse rotgrønnsaker og lite fett får blodsukkeret opp og ned på et blunk ... Så teorien din stemmer på meg (forutsatt dette med fett altså). Men så er det andre ting som at jeg ikke tåler hvetegluten så godt etc. Man må jo ta hensyn til slike ting når man skal vurdere hvilket kosthold som er best. Det har jeg forstått at du gjør også, men det er et ganske spesielt kosthold du har/promoterer, og det er etter mitt syn litt dumt å gå så kraftig til kamp mot et kosthold som hjelper svært mange, særlig på et forum som dette. Diskusjon er bra, men når man står så langt fra det de fleste tenker her inne blir det veldig far out å slenge ut slike løsrevne påstander ...
Kanskje vi kan være enige om at forskjellige ting passer for forskjellige mennesker? 
Sist redigert av Huldr : 04-03-09 kl 19:31.
|