Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-09, 04:53   #7
Finally
Juniormedlem

Finally sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordstrand, Oslo
Alder: 55
Finally er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hjelp! Jeg er ny

Opprinnelig lagt inn av sara, her.

Takk for svar. Jeg mistenker at jeg "tror" jeg lever veldig sunt, men så gjør jeg kanskje ikke det likevel..:-) Hvordan burde jeg spise for å komme i ketose? Er det mulig å klare det uten å gi opp havregrynene med culturaen? jeg er avhengig av dette, metter såå bra og er så godt:-)

Hei Sara.
Jeg hadde så lyst til å skrive til deg, for jeg levde på EKSAKT samme mat som det før jeg begynte på "Skaldemann" som jeg går på nå. Og jeg er/var en SJOKOHOLIKER av dimensjoner! Og da mener jeg at jeg virkerlig SLOSS mot det suget hver eneste dag og hvert eneste minutt av dagen. Jeg hadde ALLTID lyst på godis, uansett om jeg var stappmett eller ikke og jeg kunne spise uendelige mengder! Ble ALDRI kvalm og aldri for mett for sjokkis og annet søtt.

I tillegg hadde jeg prøvd ALLE varianter av slankekurer, de mer tradisjonelle der man skal spise frukt, grønt, grov brød og magre ting. Det gikk fint sålenge jeg holdt meg til planen, men problemet var at det klarte jeg kanskje 4-5 dager i strekk, så var det en sprekk. Også tilbake til å være "flink" og deretter en sprekk igjen! Trente MASSE for holde vekten nogenlunde i sjakk..
Syns selv jeg var utrolig svak som ikke kunne klare noe så "enkelt".

Så kom jeg tilfeldigvis over SKALDEMANN sin bok.. og kjøpte den bare for å se hvordan en mann på nærmere 60 år hadde klart å slanke seg 40 kg UTEn å trene og kun ved å legge om kosthold. Man har jo lavere forbrenning når man er eldre også, og selv trente jeg 1-2 timer 6 dager i uken mens jeg gikk på "sunne" slankekurer.
Det var UTROLIG interessant lesing.

Om man velger Skaldemann eller Ketolyse eller andre LCHF (low carb High Fat) dietter så bygger de alle på samme prinsipper. Og jeg tror ikke den ene er bedre enn den andre.

Det eneste jeg kan si er at måten Skaldemann skriver på er utrolig morsom og enkel å forstå. (det er sikkert de andre også)
I tillegg syns jeg det var utrolig moro å lese fra en som faktisk har GJORT det og ikke en som kan "teorien" og de "medisinske" resultatene!
Godt å høre hva en som har SLITT med vekt, sug etc hadde å si.

Jeg må fortsatt "sloss" litt for å ikke spise søtt, men herregud så mye lettere det er når jeg går på lavkarbo og høyt innhold av fett enn det var tidligere da jeg spiste "normal" sunn mat.

Om du vil spørre meg om noe vedrørende boken eller sånn så bare skriv til meg! Bare hyggelig det!

Stå på, les og lær! Du kan ha det mye "lettere" enn du har det idag.
Og i tillegg få resultater og føle deg BRA!!

Ny start: 12. Mars 2009

Finally er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Skaldeman Svar med sitat