|
Hjelp! Jeg er ny
Hei, etter mye søking fram og tilbake velger jeg å starte min første tråd:-)
Jeg er 27 år og veier i dag mellom 63 og 65 kilo, litt avhengig av når på døgnet jeg veier meg. Det siste året har jeg gått ned ca 10 kilo ved hjelp av trening og sunnere kosthold, men jeg merker at jeg begynner å bli en jojo-slanker og det er det siste jeg vil. Slanker meg ved å spise veldig lite en måneds tid, går ned 3 kg, blir fornøyd og skal unne meg noe godt; dermed sprekker hele slankeopplegget i en uke eller to istedenfor en dag, og kiloene er tilbake. Noen som kjenner seg igjen, kanskje...? :-)
Jeg ønsker å gjøre dette til en livsstil, og har snust litt på dette lavkarbo-opplegget den siste tiden, men det er så mye informasjon, så mange forskjellige dietter og jeg er FORVIRRA! Dessuten savner jeg veldig å vite eksakt hvor mye kalorier og karbohydrater det er i det jeg spiser, registrerte meg på Grete Roede, men fant likevel ikke de eksakt samme matvarene som jeg spiser. Det siste året har jeg hatt mye mageproblemer og forstoppelse konstant, dette har jo også inspirert meg til å begynne et "bedre liv". Håper noen kan hjelpe meg, gi meg noen tips og råd i riktig retning, for å få meg ned de siste 5-6 kiloene. OG bli der!
Jeg spiser 2 dl havregryn med cultura pære om morgenen, sammen med 2 trantabl og 1 melkesyrebakterie-tabl.
Til lunsj spiser jeg 2 knekkebrød Multi Grain med kremost, makrell i tomat osv. + vann
Mellommåltid: Frukt (pære/eple/banan) og en yoghurt
Middag: wok, salat, eller 3 knekkebrød med ost og skinke + agurk og tomat
Evt en frukt til eller et glass til med cultura om kvelden hvis sulten/søtsuget skulle melde seg.
Jeg trener kondisjon 2 ganger i uka (sykkel 40 min) og styrke 2-3 ganger i uka. (40-50 min)
Er dette for mye/for lite mat? Er det ikke "lavkarbo" nok? hehe.
Jeg er en sucker for sjokolade, og har like lyst på dette uansett hvor lenge det er siden jeg har spist det. Søtsuget går liksom ikke over. (hadde godtelov i 4mnd i fjor, og var fortsatt like sugen på sjokolade)
Er det fordi jeg spiser feil? Jeg er heller ikke så flink til å drikke vann, men drikker mye saft. (uten sukker)
Jeg er evig takknemlig for råd og tips!!!
Klem fra Sara
|