|
Sv: PCOS og blodsukker?
Jeg har samme erfaringene som Enid... Prøvde brød med mindre karbeinnhold, men kroppen vil ikke samarbeide i det heletatt om jeg spiser brød. Jeg var også veldig glad i brød, og viste ikke helt hva jeg kunne erstatte det med, men nå er det helt utenkelig å spise brød, så det er mulig å forandre vanene selv om man må kutte mat man er veldig glad i.
Metformin er jo allerede nevnt.
Grunnen til at legen din anbefalte deg å fortsette med brød er rett og slett uvitenhet. Jeg skal ikke kritisere legen din, for han vet helt sikkert masse, men det er veldig sjelden allmenleger har noe god kunskap om PCOS og behandlingen av den, annet en den rent medikamentelle behandlingen som p-pillen diane og metformin. Det er bevist at lavkarbodietter er det beste for oss med PCOS enten vi er overvektige eller ikke, og brød er desverre ikke en god løsning i et lavkarbokosthold. man må vel ofre noe for å vinne noe også
Jeg har byttet ut brød, og fått en helt ny livskvalitet. jeg spiser rugsprø knekkebrød i tillegg til fiberrik Det er en vanesak, og etter en stund blir det ikke noe savn etter brødet heller
Håper du finner ut av det. Lykke til!
|