Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-09, 13:35   #46
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Lavt stoffskifte?

Heisann

Da har jeg vært å tatt ny blodprøve, og fått utskrift av de tidligere prøvene.. fikk utskrift for ALT jeg har tatt prøver for da, så her er det allergiprøver osv også Nå skal jeg sette meg ned å se på tallene, for å se om jeg blir noe klokere

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita, her.

Marita: Utskrift av blodprøver skal ikke koste noe. Jeg henter utskrift av de siste prøvene i skranken rett før hver legetime, og det har aldri vært noe problem. Jeg kan få dem tilsendt også, men jeg tar dem såpass nærme legetimene mine at postverket ikke får dem hjem til meg før legetimen... Synes det er greit å ha noen minutter før timen til å se gjennom resultatene (så er de også helt ferske i mitt senile hode... ), da føler jeg meg bedre rustet til å gå inn og argumentere ut ifra form og prøver.
Masse, masse lykke til!!! Jeg sender masse mot og ståpåvilje oppover med første og beste hurtigbåt...

Betalte 130 ellernoe for å få satt psprøyta og ta blodprøve, så tror ikke jeg betalte noe for utskrift nei.. å få satt psprøyta alene bruker koste 80 kr så Nå må jeg lese og tolke prøvene da, se om jeg skjønner noe mer!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er sent og jeg husker ikke historien din, men med overvekt og en masse uklar symptomer, vil jeg som sykepleier gjerne at du får sjekket blodsukkeret og insulinnivået ditt! Når du først skal stikkes i!
Bare så det ikke oversees noe!

Lykke til hos legen og god natt!

Åja, det er målt fra før.. var litt insulinresistent, men det var langt ifra ille nok til å få sånn der... metformin? Og det er 15 kg siden, så kan være det har bedret seg selv også

Edit: Ok.. litt tolkning fra meg:

Anti-TPO er over 500, referansenivået er 0-34.. Så der hadde legen rett, jeg har definitivt MASSE antistoffer gående
TSH har økt ganske mye siden første prøven i mai til desember.. jeg ligger nå på 3, referanseområdet 0,27-4.20
FT4 har sunket VELDIG drastisk på denne perioden fra mai til desember. I mai var jeg faktisk med min verdi på 24 over øvre grense på 22 i referanseområdet, mens i desember har jeg dalt ned til 18,7. Referanseområdet her er fra 12-22.

Kan bli spennende å se hva blodprøvene jeg tok i dag sier.. finner vel ut av det i neste uke antar jeg

Sist redigert av Marita : 27-02-09 kl 15:03.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat