Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-09, 11:17   #35
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hva savner du i kostholdet ditt?

Føler egentlig ikke jeg savner noe i større grad, har hatt skikkelig sug et par ganger og samlet opp de tingene jeg har savnet til mine planlagte sprekker.
Men til min store overraskelse så har ingen av de tingene smakt så godt som jeg hadde sett for meg at de skulle gjøre, og så har konklusjonen vært at det tross alt ikke var verdt det.

Men det jeg savner på generell basis er:
Wienerbrød, spesielt wienerpekan. Men det hadde jeg nesten aldri samvittighet til å spise før lavkarbo heller.
Donuts
Pizza (først og fremst á la Peppes og Yonas' Manzanillo (lokal tromsøpizza som er kanongod) men suget etter dette har gått gradvis over og er egentlig kurert nå).
Kaffe Latte/Mocha (men har espressomaskin hjemme så har ingen unnskyldning/forklaring på hvorfor jeg ikke lager selv med fløte).
Ostepop (begynner å bli lovlig lei bacongull nå)
Likører som Baileys og Dooleys
Sambuca
Risengrøt
Brødskive med banan og majones (!)

Egentlig så er de verste sugene kurert etterhvert som jeg ser hvilke enorme helsemessige gevinster det har gitt meg å legge om kostholdet, og ettehvert som jeg har funnet gode alternativer, og jeg innser at de gjør at jeg kan spise med god samvittighet istedet for å skjemmes over hver bit som finner veien inn i munnen.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat