Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-09, 22:19   #35
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 59
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

En ny oppdatering.

Nå er det snart gått 5 måneder siden operasjonen, og jeg har det veldig bra...Til å begynne med slet jeg meg svelgeproblemer, men de er nå helt borte, og jeg er medisinfri!

Jeg vil også legge inn noe jeg har skrevet inne hos meg selv, som en liten konklusjon

Sitat:

Var hos gastrolegen min i dag altså, og han var fornøyd. Han var imponert over at jeg hadde gått ned såpass
som jeg hadde og trodde jeg måtte ha en ekstremt sterk karakter som greide å leve uten brød, pasta, ris og poteter...
...hehe, prøvde å forklare at det var mangelen på karber som gjorde meg så "sterk"
og at jeg alltid hadde hatt en svak karakter med tanke på mat og godteri, helt til jeg sluttet med overnevte...
...men han holdt fast på at jeg var sterk, og at han trodde at jeg kanskje var blitt bedre av astmaen også pga dette,
da han ikke kunne se noen sammenheng med at jeg ble operert...
...at det skulle ha noe effekt på astmaen..."men jeg vet jo selvsagt ikke sikkert da", sa han bare for å være på den sikre siden...
...hans syntes det hadde vært interressant å følge meg i disse ti årene jeg har "vanket" hos han,
å legge merke til forandingene med meg, og ville at jeg skulle komme tilbake om et år for å ta nye samtaler om dette...
tror jammen jeg skal prøve å sammenfatte alt jeg har vært gjennom i et slags skriv,
så jeg kan ha med til ham neste gang...

Han fortalte at det er vanskelig å forske på hvordan refluxsykdom
kan ha sammenheng med andre ting som feiler en,
men at han var helt bestemt på at slike problemer kan være bundet sammen med andre ting man sliter med også...
...mens jeg satt der, kom en annen innom for å få en underskrift,
og han kunne fortelle at da han hadde fått sin operasjon,
hadde også migrenen hans blitt borte...
...hehe...litt artig egentlig...

...selv tror jeg nok at kombinasjonen at jeg har forandret kosthold og fått regulert stoffskiftemedisinen,
gått ned i vekt og nå etter operasjonen gått ytterligere ned, blitt kvitt astma...det har gitt meg et lettere liv...
...føler at jeg faktisk kan se framover og at det har betalt seg at jeg har "holdt" ut på dette kostholdet...
...kroppen har begynt å bli snill mot meg, og gir meg tilbake i form av
lettere sinn og humør, og en annen innstilling til livet...
...som jeg ikke krampaktig mp tviholde på for å huske hvem jeg er...

...jeg blir nok aldri den jeg var før alt dette startet,
men jeg har nå sluttet å strebe etter den jeg var...
...jeg vil heller se om jeg finner den jeg er nå...
en persom med andre verdier, og med en innstilling til livet som ikke tapper meg for krefter med alle krav og forventninger
jeg har hatt til meg selv alle disse årene...

...husker jo hvordan jeg gikk og var forundret over at jeg ikke orket noe,
jeg som alltid var på farta...
...og da kommenterte mannen (da hadde vi vært gift i 4 år) at han aldri hadde sett meg som som jeg mente å huske at jeg var,
han så meg helt annerledes...
...den gangen slo det beina under meg, men nå opplever jeg at jeg er en annen,
noen som er MER enn den jeg var, og en som også er bedre å leve med...

oi...jaja...ettermiddagstanker fra ei jente som ikke helt ser hva som kommer der framme,
men som har bestemt seg for å ta hver dag med et åpent sinn,
og som hver dag må bestemme seg for å ikke bekymre seg og gi etter
for fristelsen å gjemme seg/å flykte inn i tv for å glemme,
...men som så vidt har begynt å skjønne at dette livet er for sånne som meg også...
...ikke bare de "velykkede"...eller "perfekte" for den saks skyld...

...kanskje det er på tide å lage nye definisjoner for hva som er velykket for meg...da blir det perfekt, ikke sant?

og til dette forumet som gir meg sjansen til å reflektere over livet, og til dere som gidder å dele med meg.

Om det skulle være noen som sliter med øsofageral refluxsykdom og lurer på noe rundt dette med operasjon og et liv med lavkarbo i den forbindelse, er det bare å spørre! Kanskje jeg kan bidra med noe...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat