Tråd: Hvite tenner?
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-09, 04:01   #75
MB7
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2008
MB7 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hvite tenner?

Frøy: Du har selvsagt rett i at man må være nøye med kostholdet for å beholde sunne tenner uten tannpussen. Men det er likevel ikke nødvendig å kutte ut stivelse helt, selv om raffinert sukker med fordel kan droppes.
Et triks som jeg bruker er å "pusse" tennene med såkalt rensende mat. Grønnsaker er et godt eksempel her, nøtter funker også fint. Tyggemotstand er et stikkord. Spesielt etter at jeg har spist sukkerholdig føde, prøver jeg å være bevisst på dette. Å legge seg etter en pose med karameller er liksom ikke det smarteste, så noe rensende mat på tampen er lurt. Vann hører jo også med for å skylle ut diverse skitt.
Du må gjerne forklare hvordan MMS virker seinere, hvis den faktisk er antibakteriell, men kun ovenfor de "slemme" bakteriene. Det er interessant. Jeg vet at det finnes slike ekstrakter i naturen, såkalt "naturlig antibiotika" (f.eks olivenbladekstrakt), men MMS høres da mer ut som et simpelt kjemisk stoff.

scartz: Det gleder meg fatisk å høre at det finnes andre som er "sløve" på tannpussen. Hehe Og spesielt jenter! Jeg trodde neppe dem fantes... Jeg hadde IKKE vært redd for å kysse deg
I motsetning til deg går jeg aldri til tannlegen lengre, dem penga bruker jeg heller på noe god mat =) Den eneste grunnen måtte være hvis jeg ble slått til og mistet tennene, ellers holder jeg meg unna grådige tannleger som liker å putte all slags kjemikalier i kjeften på oss.
Vi er skapt for å leve uten dette tannpleie-hysteriet. Det er sannelig da tennene holder seg best også

MB7 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat