Går det an å bli kvitt dem ??
De hadde nettopp en test på "TV2 hjelper deg" - og konklusjonen ?
Kremene gjorde at 115 test personer i alle aldre gikk ned 0.7 - 2 cm rundt lårene....så lenge de smurte på kremen. I følge spesialistene som fulgte testen var dette på grunn av at kremene var sterkt vanndrivende. INGEN mistet cellullitter i testperioden (2 mnd tror jeg det var) og 70 % hadde fått centimeterne de hadde tatt av tilbake igjen 3 uker etter at de sluttet å smøre seg !
Les mer om testen her
Hva er cellulitter ? Fettcellene klumper seg sammen på visse steder slik at sirkulasjonen reduseres og det oppstår "cottage cheese" lignende overflate. De elastiske fibrene blir hardere og dermed også vevet rundt som blokkerer utskillelsen av avfallsstoffer.
Opprinnelig lagt inn av Kjære Fyrand
Når det tas vevsprøver av slik hud viser det seg at fettopphopninger ligger i små kamre i underhudsfettvevet, omgitt av tynne bindevevsfibre som fester seg fra overhuden ned til muskelhylstret (fascien) rundt lårmusklene.
Jeg var en gang hos plastisk kirurg og han fortalte meg at ordentlige cellulitter aldri kunne forsvinne helt. Selv ikke med fettsuging kunne man garantere det, sa han. Man må holde vekten nede og redusere fettlagrene mellom bindevevsfibrene. Man må som flere sier her, legge om kostholdet (det har vi gjort ?), mosjonere (det gjør vi ?) og massere (jatakk !!). Sistnevnte er spesielt viktig for å få igang blodsirkulasjonen i huden og vevet, og for å løse opp det stivnede fettet .... var det noen som fortalte meg engang...husker ikke om det var kirurgen eller...
HER finnes litt kjekk info om cellulitter.
hilsen queen of celliulites