Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-04, 15:56   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marit

Dere som har kuttet ut det normale norske kostholdet? Ikke poteter, ikke brød, ikke ris, you name it.

Poteter og brød er det eneste som er en del av "normalt norsk kosthold" jeg ikke spiser. Ris er IKKE normalt norsk kosthold, - og jeg spiser ikke det heller.

Hva jeg savner ?
Poteter ? Nei, de smaker jo ikke noe, poteter er bare noe som har blitt en del av "normalt norsk kosthold" - som "vomfyll" for å drøye kjøtt & grønnsaker og få folk mette. Gammel fattigmannskost egentlig....og ikke bare norsk heller. (Ref. Irland, der hungersnøden slo til da potethøsten feilet...)

Brød ? Nei, har aldri vært begeistret for brød, unntatt svigers grove horn, som jeg spiser en gang av og til. Ellers går det i knekkebrød og Fiber Rik. Sistenevte to er mye sunnere enn vanlig brød uansett !

Ris ? Nei, risen smaker også lite - har ikke savnet det et øyeblikk.

Pasta ?! JA ! Savner penne og tagliatelle og lasagna - men bare for sausens skyld - selve pastaen alene uten saus smaker heller ikke noe.... Nå lager jeg bare sausen - til spagetti squash f.eks. namnam.......

Sukker ? Noen ganger dukker det opp et søtsug, men med alt som kan søtes med annet søtstoff er det ikke noe savn i det hele tatt. "Normalt norskkostholdsøtet" smaker altfor søtt og direkte kvalmt ....syns jeg... Savner salte padder og salt lakris - men heyy.... det finnes jammen med annet søtstoff enn sukker det og !

Jeg var nettopp hos legen og overleverte en liste over hva jeg spiser i løpet av en uke.

Knekkebrød/fiber rik med ost til frokost. Eller en omelett med masse godt i. Egg & bacon. Blandet salat (salat er ikke bare issalat vettu !) med enten reker, kylling (forskjellige typer krydder), krepsehaler, skinke, baconbiter og masse gode grønnsaker til lunch. Eller kanskje omeletten ?? Kjøtt (okse, svin, lam), fisk, fugl med broccoli og masse andre gode grønnsaker til middag - med saus (ikke pakke fra Toro med masse e-stoffer i). Og friske bær eller gele eller sjokoladepudding med deilig pisket krem til dessert nå og da... Et lite stykke Lindt Excellence 85% ....

Høres dette ille ut ? Høres det ut som et "offer" sammenlignet med poter, ris & brød ?

Hva legen sa, hun som forøvrig har dømt Atkins nord og ned !!!???
HVIS ALLE PASIENTENE MINE SPISTE SÅ SUNT SOM DEG HADDE JEG HATT GLADE DAGER !

Er det digg å spise salat, egg & kjøtt til det tyter ut av ørene.

Ja faktisk, dessuten - med rødt hår kler jeg det grønne der det tyter ut av ørene mine !

Greit kuren virker,men er det vert det?

Kur ??? Dette er ingen "kur" det er en spisemåte. Jeg har ikke tenkte å stappe meg full av karbohydrater i fremtiden heller. For det første liker jeg det ikke noe særlig og for det andre blir jeg faktisk lit småkvalm når jeg spiser det. Spiste gravlaks med sennepssaus, fløtestuede poteter og bløtkake 17.mai og var dårlig i 1,5 dag etterpå. DET var ikke verdt det ! (men hva gjør man ikke for svigermor ! )

Men ER det verdt det å spise slik vi gjør ? Med skryt fra lege (blodprøver så fine at de kan brukes som eksempel) og tannlege (OG nedsatt tannlegeregning) - frisk sunn kropp, blankt hår og glatt hud uten kviser ?? Mmmmmmmja, tror nok jeg vil si det er verdt det ja !

Jeg bor ikke i Hellas, jeg bor i Norge.

Åjaaaa, det glemte jeg nesten ! Og da MÅ man jo spise poteter, brød og ris ???? Huffda, har visst misforstått jeg. Jaja, da får vi kalle det sivil ulydighet da.

Velbekomme !