Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-09, 15:06   #25
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavt stoffskifte?

Sitat:

1. Normalområdene varierer fra lab til lab, landsdel til landsdel osv. Dette har noe med ulike undersøkelser, ulike studiesteder osv å gjøre. F.eks er min øvre grense for TSH på 4,5. I deler av Nord-Norge ligger grensen på 10, noe som betyr at det faktisk er vanskeligere å få behandling der/du må gå lenger med sykdommen før du får behandling ut fra blodprøver. I Tyskland ligger grensen helt nede på 2,5, og det er ønskelig å ha dette som internasjonal standard.

Ja, dette stemmer, om Tyskland, jeg ble diagnostisert der, latent hypotyreose. Da hadde jeg en verdi på 4,1. I graviditet skal den forresten ligge militant på 1! Dette fikk jeg beskjed om av legen min i dag, skal følges opp tett på det.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat