|
Sv: Hvite tenner?
Det er tøft gjort av deg synes jeg MB7 Jeg har ingen planer om å gå like langt som deg, men jeg har lurt mange ganger på om ikke tannbørsten min gjør mer skade en gagn. Uansett om jeg bruker "soft" tannbørste er den for hard, og jeg er ikke flink til å være lett på hånda når jeg pusser - ergo har jeg fått pusseskader gjennom flere år, emaljen er borte nederst på noen av tennene, og der har det nå begynt å bli brunt . Tannlegen sa det ikke var noe farlig og ikke noe å gjøre med, ikke synes det når jeg smiler, men det er jo ikke noe hyggelig likevel ...
Har du noe greie på om emaljen kan remineraliseres, og i tilfelle hva man kan gjøre for å hjelpe til med det? Den "skal" jo ikke kunne gjøre det, men jeg tror ikke helt på den teorien. Alt vev ellers kan jo regenereres ... (kanskje ikke i følge etablert vitenskap da)
Har kjøpt noe som heter MMS (klordioksidløsing) og tenkte muligens å skylle tennene med dette i en periode (sterkt fortynnet selvsagt) fordi jeg har hørt at det virker veldig positivt på tannhelsa (og jeg har et håp om å få vekk misfarging og gulhet). Hos en person jeg leste om hadde faktisk løse tenner begynt å feste seg igjen etter en tids bruk! Grunnen er at skadelige bakterier blir uskadeligjort med MMS sånn at tennene får en sjanse til å komme seg igjen. Men jeg er litt usikker på om klordioksyden kan angripe tannoverflaten - det er tross alt syre ... Mulig det er nok å bare skylle med vann etterpå, slik at syren blir skylt vekk. Men må finne ut mer om det ...
|