Tråd: Easylife
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-09, 20:35   #106
MyJuly
Juniormedlem

MyJuly sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 48
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Fikk litt lyst til å skrive om mine erfaringer med EL i denne tråden. Er snart ferdig med min 4. uke på kurs og er veldig fornøyd så langt. Er nå inne i min 3. uke i ketose uten å bruke pulver.
Her hvor jeg går på kurs er det opp til hver enkelt om vi vil bruke pulver eller ikke. Jeg var selv veldig klar på at jeg ikke ville bruke pulver.
Men for noen er det kanskje den rette måten å gjøre det på. Vi fikk beskjed på første møtet at de ville fokusere på mat og de ville ikke ha noen for lenge på pulver, men at pulver kunne være en fin måte for de som var vant til å bruke mye halvfabrikata og ferdigmat til å gradvis opparbeide seg nye matvaner. Slik at man kunne få en kick start for så å bytte ut ett og ett måltid til vanlig mat og venne seg til å lage maten fra bunnen.
Men uansett jeg har holdt meg til vanlig mat hele tiden, og syns dette har gått veldig greit. Har fått mange tips fra kursleder og de andre deltagerne om hva vi kan spise osv. Vi får oppskrifter osv...
Syns heller ikke at det er så dyrt da vi betaler 630kr i mnd og da er trening og innmeldingsavgift inkl i prisen. Vi trener så mye vi vil på senteret i tillegg til at vi har en time i uken hvor det er trening kun for oss som går på EL, hvor vi får prøve forskjellige ting hver gang for å se hva som kan passe for oss. Vi får oppfølging ett år.
Selvsagt hadde det vært billigere hvis jeg hadde klart dette på egen hånd,men det har jeg prøvd og klarte ikke...
Leste boken til Lindberg og ble veldig inspirert, men klarte ikke gjennomføre. Ser virkelig opp til dere som klarer det, og er veldig glad for å ha funnet disse sidene. Her er det veldig mange gode tips og råd og mange gode diskusjoner. Dette forumet i tillegg til ett års oppfølging på EL kurs håper jeg skal gjøre at jeg får innført ny, sunn og varig livsstil.

PS. etter 3 uker på kurs hadde jeg gått ned 6,6 kg, veldig fornøyd :-)

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat