|
Sv: Litt redd for fett?!
Hei Snehvit! 
Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.
Klarer ikke helt det der å "drikke fløte og spise rent smør"...
Jeg ser at dette etterhvert er blitt en utbredt oppfatning her på forumet, og jeg skjønner ikke helt hvorfor man skulle trenge det?! Hvis man spiser det fete kjøttet og den fete fisken, ribbe, grillkylling med skinn, nakkekoteletter, bacon, sideflesk blandet i kjøttdeigen, røkt laks, uer, kveite, sild, makrell osv., så får man i seg evig nok fett gjennom maten.
Jeg tror det er mange som f.eks. spiser mager skinke, tørr kyllingfilet uten skinn, oksekjøtt og svinefilet, alt av magert kjøtt, og så må de "drikke fløte og spise smør" som du sier, for å få i seg nok fett. Jeg synes bare dette virker litt tungvint, jeg... 
En fin måte for å få i seg litt ekstra fett/smør, hvis man synes man trenger det, er å smelte 100 gr smør og helle over blomkålen eller broccoli, evt. med hardkokte eggebiter oppi. 100 gr smør = 100 gr fett. Når du ser 100 gr smør i pakken før det smelter, så ser det ufattelig mye ut, men når det er smeltet så er det nesten litt for lite til en person til middagsporsjonen. Det "krymper" enormt mye når det smelter.
Masse lykke til!
Beste hilsen fra Nic