Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-09, 17:45   #20
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Candida-diett, anyone?

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Jeg skjønner at det kan være farlig å gå på dietter som gjør deg deprimert, og jeg er lei meg for at dine venninner måtte oppleve dette. Det finnes desverre useriøse aktører der ute. For mange så er candidadiett et forsøk på å bli frisk dersom man har levd i årevis med uforklarlige smerter, merkelige sykdomstegn osv osv og ikke får hjelp hos "vanlig" lege.

Dersom man ikke får i seg nok næring og bare orker ligge på sofaen og sove i flere år, er det ikke rart man blir deprimert. Når man i tillegg har en lege som sier at det er en overgang og at man "snart" blir bedre, vel....
Som sykepleier sliter jeg med å finne sånt troverdig!

At folk blir dausjuke første uken kan også komme av at man går inn i ketose, og dersom man ikke vet hva det er og kroppen går i sjokk pga sukkerabstinensene så kan jeg tenke meg at man får seg en overraskelse... Desverre finnes det leger som ikke opplyser om denne muligheten.

En uke eller to, jada, men ÅR....

Jeg er langt fra noen forkjemper for candidadietten, jeg har rimelig lave forventninger og er ganske skeptisk, men det er iallfall ikke noe i veien med maten jeg spiser! Den er ren, og den er fullverdig på alle måter, og dessuten rimelig standard (melkefri) Lindberg-lavkarbo:
Kan spise
kylling
fisk
kjøtt Fikk ikke mine venninner spise/En av pasientene mine fikk ikke røre noe rødt kjøtt på flere år
egg Nei
skalldyr Nei
linser
bønner Nei
rugknekkebrød (de uten gjær)Til nød
alle grønnsaker som vokser over jorden (uten om sopp, åff kårs)
frukt NEI!!!!!!!
smør Nei
olje Nei
vann
farris
urte-te, frukt-te NEI!!!!
valnøtter, hasselnøtter NEIIIIIII!
smøreoster (feks snøfrisk) Ikke tale om
---------------------------------------

Når alt du får beskjed om at du kan spise er noen gram kylling/fisk og begrenset med grønnsaker, og det går over år.......
Når unge jenter blir så magre at de får liggesår av vanlige madrasser og legen ber dem holde ut bare litt til........
Når folk som kaller seg leger sier at du må ta abort fordi barnet vil bli skadet av all soppen i kroppen din.....
Når hele ungdomstiden og alle forsøk på utdannelse har blitt ødelagt.......
Når man ender opp som ung uføretrygdet.......

Til slutt blir man tvangsinnlagt på psykiatrisk og behandlet for depresjon. Og når depresjonen er behandlet, har ALLE andre symptomer forsvunnet........

Skjønner du min skepsis?