Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-09, 12:23   #158
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne - har stort sett bare oppdatert journalen min.
Er nå i hvileuke midt i RYP. Har virkelig hatt stor fremgang med RYP, klarte alle vektene pluss litt til i uke 6 (la til litt ekstra på sistesettene for virkelig å ta ut siste rest før hvile).
PodRunner skar seg i uke 4 pga endel grugg i halsen, så der får jeg prøve på nytt på uke 4 neste uke.

Har dog et spørsmål om kosthold, og spesielt fett.
Slik ser en normal dag ut for min del:

Mat:
Frokost:

3 stekte egg, 75g bacon. Steker baconet i 30-40g smør og lager eggerøre i alt fettet etterpå. 3g karbo

Mellommåltid:
50-80g proteinshake etter trening. 2g karbo

Lunsj:
100g lollipopbrød (3 skiver) med smør og pålegg (som regel ost&skinke). 3-4g karbo

Middag:
200g kjøtt/fisk
150-200g blomkål/broccolimos (iallefall 50g smør i dette + av&til ost). 6g karbo

Kvelds:
100g lollipopbrød med smør og pålegg. 3-4g karbo

Så...får jeg i meg for lite fett? Jeg ligger som dere ser svært lavt på karbene, under 20g...
Men selv med hard trening 3x i uken (RYP, magetrening, 30min kardio) blir jeg ikke kvitt fettet som sitter på korsryggen og på magen. På korsryggen sitter ca en pakke smør på hver side...
Når jeg strammer magemusklene får jeg frem en svak markering av de to øverste rutene i sixpacken, men nedenfor der er det kanskje et 1-2cm tykt fettlag som ikke vil bort. Noen få cm under navlen går det inn til null fett, er bare huden utenpå musklene, og V'en ned mot lysken samt hoftestrekkerne vises godt, spesielt på ene siden.
Når jeg sitter vises det svært godt at det er en god del fett for mye på magen.

Hva er det jeg gjør galt? Hvorfor bygger jeg muskler som aldri før men går ikke synlig ned i fettprosent?

Kan det hende jeg burde gå litt høyere på karbene? Eller bør ikke det ha noe å si? Spiser jeg rett og slett for lite fett - og bør jeg siden jeg ligger så lavt på karbene dynge på med mer fett for å holde forbrenningen oppe?

Eller er jeg bare alt for utålmodig - og vil oppnå resultater ved fortsatt knallhard lavkarbo og fortsatt hard trening 3x i uka?

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat