|
Sv: VG's slankeforum og 100 runder på bane
Opprinnelig lagt inn av Marita, her.
Og hva media angår, de plukker jo bare opp disse rådene og idylliserer dem som om du er en idiot og en ubrukelig latsabb om du ikke lykkes.. jeg husker da jeg bestemte meg for å gå ned i vekt.. surfa på nett, leste til øyet var rødt og tørt på lavkaloriteorier og spis pasta og bli barbie på 10 uker osv.. makan til tull! 
Nå skal det faktisk sies at antallet lavkarbo-omtaler i glansede magasiner og i media generellt har økt med noen hundre prosent i løpet av de fem årene jeg har fulgt filosofien. Så noe skjer hvertfall.
Men; Jeg var på Lovisenbeg sykehus på sånn brukerkurs for diabeste pasienter før sommeren, pga insulinresistens. De var jo selvfølgelig meget rettet mot statens ernæringsråd... Jeg protesterte til stadighet, og argumenterte med Fedon-kosthold og gode begrunnelser. I lunsjen dag 2 kom ernæringspesialisten bort og sa at det var nok mye rett i det jeg mente, men at resten av kurset ikke var klar for så drastisk endring, og så mye ny info. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller bli sjokkert.