Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-09, 14:37   #20
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og med ketose

Spiser gjerne 2 tynne skiver av nabobrødet med makrell i tomat og agurk på den ene, og ett kokte egg med tomat på den andre.
Ha gjerne salatblader på skivene, helst ikke isbergsalat (lite næring). Jeg ville også hatt majones på skivene.
Man kan også bruke salatbladene som brød.
Omelett eller rester av middagen er også greie lunchmenyer.
Til frokost tar jeg gjerne 1/3 pk. med feta ost som jeg smelter i meierismør på panna, og blander inn 2-3 egg som eggerøre
Det hørtes veldig godt ut
Hva med å også ha litt salat til frokosten? Eller stek litt sopp og paprika med eggerøren? Bacon og skinke er også godt for å variere.
Middagen består gjerne av rent kjøtt i biter, stekes i panna og blander inn løk, paprika, squash, sopp og brokkoli som jeg lar surre en stund før jeg tilsetter en fløteskvett
Det høres også veldig greit ut. Sjekk ut middagsoppskriftene er inne, det er utrolig mye godt man kan lage.

Da jeg startet på kuren, veide jeg brødskivene mine (lagde proteinbrødet i boka) og det er ikke rare skiven som skal til før det dro karbene opp. Jeg ble ekspert på å skjære virkelig løvtynne skiver .
Vel, jeg er sikker på at om du følger boka di og veier det du spiser/regner på karbene, så er du nok i ketose.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat