|
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Hei! 
Jeg er nok ikke noen proff på dette feltet, men sykepleieren i meg våknet, og jeg begynte å bla i bøkene mine. dette var noe av det jeg fant.
Det er nok generell anestesi (full narkose) som vil bli brukt. Spinal og epidural brukes på operasjoner fra navlen og ned, og full narkose brukes til opr. i bukhulen, brystkassen og ryggsøylen.
Ang. intubering. Dette gjør de når pasienten har en god muskelavlspping og det har du ikke i normal våken tilstand. For å oppnå en god muskelavslapping bruker de enten innhalasjonsanestesi (der du får en maske over munnen og du innhalerer medikamentet) eller de bruker muskelparalyserende medikamenter (da får du mest sannsynlig avslappende medikamenter intra venøst, altså rett i blodet).
Jeg må bare repetere meg selv og si at jeg ikke er ekspert på det som gjelder anestesi, og jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en ny samtale med anestesisykepleier eller anestesilege slik at du får oppklart dette og faktisk får rett informasjon. Når du sitter der som pasient er det veldig mye info som skal inn på en gang, og du må ikke være redd for å spørre om ting du lurer på. Det er derfor du har samtale med anestesipersonalet.
Lykke til!!

|