|
Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
Jeg ser at det faktisk kan være mulig å vri seg unna Åndsverkloven, merkelig nok.
MEN, jeg synes jo at saken ikke bare skal sees ift det norske lovverk. Like mye synes jeg det er en moralsk side til denne saken.
At det kan gjøres feil, ja... selvfølgelig. Alle kan gjøre feil. Men her synes jeg at det ikke er en uskyldig feil som er begått, men grov overtramp.
På ketolyse delen av forumet er Dr. T. Andersen "guruen". I enhver diskusjon blir han, hans produkter og linker lagt inn. Nybegynner får beskjed om å kjøpe produktene, og jeg føler noen ganger det blir vel mye pes på enkelte som sier de ikke har lest boken eller at de kjøper krom og magnesium på apoteket og ikke ketolyse produktene.
Hans bok er bibel - og da er han .... forfatteren. At han har laget et bra konsept skal han krediteres for, men han har ikke funnet opp hverken lavkarbo eller ketose.
At han da misbruker det forum som er hans største markedsfører, tråkker han på de som støtter/anbefaler/markedsfører ham. Unnskyldningene hans skulle bare mangle. At han ikke har ansvar er feil, som en sa tidligere hans nettsted - hans ansvar.
Jeg kjenner at jeg mister respekten når en lege, som bruker akkurat det bevisst i sin markedsføring og som vet hvilke kvaler endel overvektige mennesker sliter med ift selvbilde, misbruker den tilliten han har fått.
Jeg får si som reklamen som går for tiden
Jeg er ikke sint... jeg er bare veldig, veldig skuffet.
|