Jeg digger dr Phil - stort sett...
Jeg har hatt stor nytte av alle rådene hans, ikke minst i jobben min som lærer. Men - let's face it - når det gjelder slanking, er han akkurat der folk flest har vært i flere tiår.
Han har så rett i alle "nøklene" sine! Men han har IKKE rett i dietten han prediker!
Riktignok snakker han litt lavkarbo - men når han santidig snakker lavfett, blir det bare patetisk. Det vet vi at det går ikke. I hvert fall går det ikke for alle - bare for noen få. Det er egentlig Grethe Roede eller deromkring. Og det er gammelt nytt, og det funker bare ikke.
Uansett er det nok slik at han faktisk har veldig rett i det med trening. Det er nok kjempeviktig. Men der tror jeg det er ekstremt viktig å følge dr Atkins' anbefalinger om hjerterate - altså hvor fort er det sunt at hjertet ditt slår. (Han var trosss alt hjertespesialist!) Jfr. slankekrigen på tvnorge. De sa ikke så mye om diett, men desto mer om trening - og jeg synes alltid at det virket suspekt at de kjørte så overvektige personer - som aldri hadde trimmet før - gjennom et så voldsomt treningsprogram. Men det virket, det kommer man ikke bort fra. Skjønt man spør seg selv: Hvor mye hadde de gått ned hvis de hadde fulgt en lavkarbodiett? Ikke nødvendigvis mer enn de gjorde - men er det sunt å gå ned 17 og 22 pund i uken?? Altså 7-10 kg, sånn ca?? Jeg tror faktisk ikke det, nei! Har det ikke vært sagt at trygt vekttap er ca et halvt kg per uke??? Nå vet vi alle at vi går veldig raskt ned de første ukene, så går det langsommere etter hvert, og enda langsommere senere. Er ikke det sunnere, da??
Så for å konkludere (jeg roter meg alltid ut på viddene) - Dr Phil er bra nok, men vi bestemmer nå selv hva vi spiser!!!