Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-05, 13:53   #28
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Elisabeth - skjønner at du er kjempefrustrert, og at du helst vil ha et råd som gjør at du raser ned i vekt NÅ, og ikke bare en masse forsikringer om at du egentlig gjør det bra, og at du må være tålmodig. Tålmodig er ikke noe en som arbeider så hardt med vektnedgangen som du gjør har lyst til å være! Men la meg bare stille to spørsmål:

Måler du deg? Omkrets rundt livet, under brystene, rundt hoftene, rundt lårene? Det kan hende at du stirrer for hardt på vekten og glemmer at kroppen din forandrer seg på andre måter.

Hva er din BMI? Du vil ned til 60 kilo, men hvordan er den vekten i forhold til høyden din? Lavkarbokurer av den typen som er veldig intens og effektiv, er beregnet på mennesker som har en sykelig overvekt som gir dem en ALT for høy BMI. De er faktisk ikke like effektive når du begynner å nærme deg en normal BMI. Det vil si at dersom du ikke er ganske liten, kan det hende at du ikke har 15 kilo sykelig overvekt, men kanskje 10 kilo, og så 5 til du når modellidealet. I så fall vil ikke din kropp gå ned i vekt like raskt som andre, som har 40-50 kilo å ta av. Du kan sjekke BMI her: http://nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm

Det er litt demoraliserende å sammenligne seg med dem som har MYE mer å miste. Lillesøsteren min mister kilo etter kilo, de bare renner av, og jeg er strengere med kostholdet enn henne, trener mer og er flinkere til dette generelt, men jeg står bom stille. Urettferdig? Vel... jeg passer inn i størrelse 42, som egentlig er helt passelig til en så høy dame som meg, mens hun sliter med å komme inn i størrelse 48. Kanskje ikke så demoraliserende likevel.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat