Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-05, 13:23   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

Å fulgt boken nøye. Jeg har forsøkt å holde meg til 10 karbo pr dag, jeg har forsøkt å spise pittelitt mindre.. Jeg holder på kiloene altså, å begynner å fundere.. 15 karbo i seg selv er lite.. Kansje jeg ikke er tjent med denne kuren? Kansje jeg kunne levd med lavkarbo men med flere enn jeg gjør i dag - å fortsatt snike kiloene ned?

Jeg har lest boka til Torkil 3 ganger. Har satt meg godt inni det fordi han tilbød meg jobb...... Skjønner ikke helt dette jeg. Du sier du følger boken nøye. Men 10 gram karbo pr dag er da ikke å følge boken nøye. På side 67 står det om "Vekttapet stagnerer". Det står det Alfie også forklarer om at det er naturlig for kroppen å ta en "pause/timeout". Er du i ketose ??? Da står det "Øk mengden mosjon og la det bero i to uker". (Andre,som f.eks. Atkins sine forskere, har sier at du kan vente en stans på 4-6 uker etter ekstrem kosthomlegging. De sier også at om du ikke har sett endringer på vekt ELLER MÅL på denne tiden, DA er det på tide med tiltak). Du svarer så Alfie:

Sitat:

Nå vet ikke jeg hvor mye du kjenner til Ketolysekuren men faktisk så følger jeg den til punkt og prikke. Å det har ikke noe med at jeg spiser for lite karbohydrater

Hvordan kan du si at det ikke har noe med at du spiser for lite karbohydrater å gjøre da ? Du følger ikke Ketolysekuren til punkt og prikke i forhold til hva du skriver her og hva som står i boka. Men tilgi meg om jeg har misforstått noe. Og OM du ikke spiser for lite i forhold til boka, kan det veldig godt hende at du spiser for lite i forhold til hva kroppen din finner seg i !! Jeg har et forslag:

Min personlig mening er at du mulignes spiser for lite. At kroppen din sier i fra og har gått i sparebluss. Men det er ikke nok å tro og mene. Jeg vet ikke nok til å kunne si noe som helst sikkert. Men det kan vi finne ut av. Kan du ikke poste en typisk dagsmeny (med nøyaktig hvor mye du spise av alt), så kan vi se om det er noe som kan forklare at vekttapet stopper opp. (Jeg bruker et program som regner ut nøyaktig hva jeg fått i meg av både av karber, fett, proteiner etc. - se journalen min, siste 3 dager) Det kan være 100 ting, - alt fra for lite karber, for lite vann, for lite fett, for lite proteiner, grønnsaker. Eller motsatt. At det er såkalte "skjulte" karber her. At du har spist alfor mye og mer karber enn du har trodd.

Ikke avfei forslagene du får med at "du følger boka og gjør ikke noe feil". Det er som sagt ikke sikkert at du gjør noe feil i følge boka, men at kroppen din allikevel protesterer ! NOE er det.

Vi finner ut av det..... hvis du vil....