Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-09, 03:26   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags vin skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Er helt enig! Søt hvitvin er ikke ment for mennesker som er ferdig med russetiden (og det begynner jo å bli en stund siden ). Jeg studerte noen år i England og satte meg som mål å jobbe meg gjennom det som fantes av Single Malt Whisky. Det var et prosjekt som var tapt i utgangspunktet, men jeg gjorde da et hederlig forsøk. Det hjelp veldig at det hver lørdag var gratis prøvesmaking av forskjellige Whiskymerker på de fleste off-licenses. Ikke rent sjelden hadde vi voerspiel i et rasende tempo fra den ene off-licence til den neste Etterhvert ble vi så kresne at vi laget kaffedoktor av Glenmorange fordi den var "så stusselig"..

Hvis du liker litt tunge maltwhiskyer er jo Talisker en klassiker. Men hvis du foretrekker de som virkelig smelter på tunga burde du prøve "Isle of Jura" (en liten øy utenfor Skottland). Litt spesiell aroma, men soo smoooth Den har blitt tatt inn i standardutvalget her hjemme, og på grunn av de festlige alkoholavgiftene er den utrolig billig i forhold til hva du må betale for billige vs dyre whiskyer i England.

Men Whisky sparer jeg til jeg har nådd målet mitt. Rødvinen derimot, er jeg redd jeg kan drepe for

Jeg liker litt røyka whisky, men kan beklageligvis ikke påberope meg noen inngående kunnskaper. Og så stopper økonomien meg, og jeg må i disse tider si meg såre fornøyd med å ha en kartong Portuga stående. Det går godt innunder kateogorien lettdrukket rødvin. Sånn man kan bli småpussa av, og som ikke er plagsom verken i den ene eller i den andre enden.
Men, åh, når jeg en gang blir rik, noe jeg selvsagt skal bli, så get in on med gode whiskytips! Min far påstår seg å være et leksikon hva brunt brennvin angår, så jeg har nok kunnskap å høste av.

Men, er det andre enn meg som blir mindre fyllesyk på lavkarbo? Jeg var døden nær før, og jeg sier ikke det som en billedlig overdrivelse. Nå -et lettere ubehag. Men så drikker jeg jo aldri øl lenger heller da. Bare rødvin, og brennvin om jeg skal flotte meg litt

PS: Russetida, ja. Da lagde jeg min første ladning fra Scala vinklubb på hybelen min, en klissete affære med gjæraktig ettersmak. Men jeg mener å huske at Peach Canai (eller hvordan det staves) var en hit. Huff. Huff huff huff.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat