Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-09, 15:07   #29
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Burde jeg dra til legen?

Gå til legen hvis du vil, skader vel ikke, men du er ung og ikke spesielt tung, så du er ikke i farsonen akkurat. Men som sagt, kan ikke skade hvis du kommer til å bekymre deg.

Jeg har ikke vært hos legen i løpet av de årene jeg har vært inn og ut av ketose, i og med at ketose er en så naturlig og harmløs tilstand. Ser ikke på ketose som en slankefase, men noe som skjer når man spiser lite karbohydrater.

Høyt kolesterol er ikke farlig i seg selv. Det er ikke en gang "kolesterol" man måler når man måler "kolesterol". Kolesterol-hypotesen er like feilaktig som fett-hypotesen (= mettet fett er årsaken til alle livstilsykdommer), og er basert på atter en gang, dårlig forskning og overforenklet info til "pasientene" = oss.

Det er forskjell på det vi i dag kaller høyt kolesterol (forholdsvis lavt nivå) og det som er virkelig forhøyet kolesterol. Et virkelig forhøyet kolesterol er tegn på at noe i kroppen er galt, og er ofte forårsaket av - karbohydrater!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat