Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-09, 14:29   #25
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jo, men jeg tror nok at verdiene som opereres med er snevrere enn hva som er reellt å bekymre seg for. Kolesterol er som regel et symptom på at noe trenges å repareres i kroppen og er i seg selv ikke farlig, det er alltid en konsekvens av at noe annet er feil.
Men det er også forsket veldig mye på hva det faktisk vil si å ha høyt kolesterol, og hva har man å vinne på å si det motsatte av legemiddelindustrien?
Dessuten er bildet mer komplekst, vi har godt kolesterol (HDL), dårlig kolesterol (LDL) og triglyserider. Det er heller ikke lenge siden man trodde at egg økte kolesterolet, noe man jo har gått bort fra i dag. Jeg tror fortsatt det er enormt mye å dekke av når det kommer til hjerte- og karsykdommer, og at vi i stor grad tygger på gammel utdatert kunnskap.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat