Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 19:47   #7
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av journey, her.

Minus 4 kg forrige uke - nå bare 3...

Hvis jeg forstår det riktig, er det slik at du har gått ned fire kilo siden du startet på ketolysekuren, og nå viser vekten at du har gått opp en kilo? Slik at status nå er "minus tre". Og oppgangen din er sannsynligvis i forbindelse med eggløsning?

Jeg tror ikke det er noen grunn til uro for det! Hormonsvingninger påvirker hvordan kroppen binder væske. Mange opplever platåer, der vekten kan stå stille i flere uker. Tror det bare er å mobilisere alt du har av uholdenhet. Så løsner det nok etterhvert.

Jo mindre man har å ta av, jo saktere går det. Og platåer virker vel begge veier? Altså er det en fordel å stabilisere seg på en vekt, før man går videre nedover.

Det høres ut som du har god kontroll på gjennomføringen av dietten. Hvis du holder ut, får du sikkert resultatene du ønsker. Kanskje du kan prøve å "omprogrammere" hodet litt, slik at du definerer det som suksess at du klarer å holde dietten uten sprekk? Og så ta vektnedgangen som et "tilleggsgode", på en måte?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat