Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 19:43   #18
tulla
Medlem

tulla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Jeg synes det er veldig greit å få litt oppfølging av lege både før jeg startet kuren og underveis. Tok en rekke blodprøver ved kurstart, og har tatt de samme flere ganger etterpå. (Er så pervers at jeg synes det er gøy å se at de fyller glass etter glass med blodet mitt. )

Jeg synes det er interessant å følge med på verdiene; hvilke som endrer seg og hvordan. Det gir jo også "bevis", f.eks. for at ikke kolesterolet fyker i været med denne kuren. (- Noe som også kan være med å åpne legestandens øyne for lavkarboprinsippets fortreffelighet! Og stoppe kjeften på skeptikere i omgangskretsen som sverger til magre light-produkter.)

Men det er jo forskjell på folk her. Hvis en er grunnleggende frisk og ikke sååå overvektig, er det sikkert greit å ta kuren uten legesjekk. Jeg er jo litt opp i årene, har en del helseproblemer og veldig mange kilo som skal ned, noe som betyr at jeg må holde på leeenge. Da er det veldig greit med en viss kontakt med lege.

Til de som gruer seg, fordi fastlegen deres kanskje er skeptisk: Det er jo et eget kapitel i boka som er beregnet på leger. Sånn lege-til-lege-snakk. Jeg kopierte det til legen min og hadde med både boka og kopien. (Men det er jo noen leger som ikke tåler at det finnes andre løsninger enn det de selv har lært om. Da er det sikkert vanskeligere.)

Så flott at ditt kolestrol ikke stiger på tross av fet mat. Mitt steg voldsomt (og gikk ikke ned igjen). Ble sterkt frarådet å avslutte kuren, og få kolestrolet ned . Det endte med medisiner, det siste jeg ønsket Sendte et par forespørsler til Torkil før jeg avsluttet ketolysekuren, og alle svar fra han tolket jeg som om han var enig med fastlegen min. (Hadde håpet at han ville si at dette var noe tull jeg, men den gang ei)
Dermed er vel jeg "beviset" på det motsatte.
Jeg ville ikke satt igang med kuren, uansett alder og kilo, uten legesjekk først!

Ps. - trodde det bare var meg som syntes det var ok å ta blodprøver jeg

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat