|
Sv: Hvorfor har du blitt ...rund?
Jeg har igrunnen aldri slitt med vekta før sommeren jeg ble 18 år. Når jeg ser tilbake på det var det nok flere ganger jeg følte meg kraftig, men gjorde ikke så veldig mye med det heldigvis. Ser på bildene at jeg var helt perfekt, men endel høyere og litt breiere skuldre (beinbygging) enn bestevenninne mine, og det er nok grunnen til at jeg følte meg litt stor.
Så kom hormoner med p-piller, mye resturant og take-away mat, samboer. Så kom ennå mer hormoner med flere prøverørsforsøk og så igjen senere med hormonspiral
Kostholdet har igrunnen ikke vært så aller værst over disse årene. Jeg har liksom ikke ett par ting jeg tenker at dette må det være liksom. Drikker ikke brus (foruten litt pepsi max), er ikke fysen på chips, sauser, fet mat eller noe sånn, og heller ikke snop igrunnen - utenom sjokolade da
Forstår på gynekologen min at etter vektoppgangen når jeg var 18 år har jeg kommet i en dårlig spiral i forhold til PCOS og insulinresistens. Det kostholdet jeg trodde var sunt som innebar brød til frokost og lunsj (dog med sunne pålegg og grønnsaker på), middag med pasta, kjøtt og grønnsaker, osv. har jo vist seg å være noe helt annet for meg.
Til nå ser det ut som om ketolysen er veien nedover, og selv om jeg gleder meg til å bli normalvektig tror jeg aldri jeg kan gå tilbake til ett "vanlig" kosthold. Det blir nok lavkarbo resten av livet her ja 

Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
|