Tråd: Easylife
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 01:15   #79
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

det betyr ikke at jeg ikke synes folk må få følge sin egen vei til Rome.

Det er jo forsåvidt riktig, bare synd ikke alle veier fører til Rome. Og det man også må huske på er at for hver ekstremkur kroppen utsettes for, så stritter den enda hardere i mot neste. Og her snakker jeg av 20 år erfaring!
I sin tid var Cambridge-kuren omtrent slik Easylife er nå. man fikk den kun på utvalgte plasser, og man fikk egne hefter og oppfølging på hvordan man skulle følge den og overgang til normalt liv osv. De 8kg jeg tok av på den 4 doblet seg da hverdagen kom gitt. Riktignok over tid, men jeg levde absolutt ikke usunt etterpå! Og kroppen min begynte å behandle all mat på en annen måte, den kriselagret alt den var god for. Og forskyvinger i forbrenninga, blodsukkerfølsomhet osv var resultatet. Kun påført av meg selv, og mitt behov for at ting skulle skje fort. Jeg kan med sikkerhet si at hadde jeg ikke gått på den kuren da jeg gjorde, så hadde jeg spart meg selv for mye både helsemessig og på vekta!
Så det er ikke av ondskap eller ønske om å "belære" andre jeg utrykker min skepsis overfør slike kurer, men rett og slett fordi jeg ikke kan sitte og se på at andre gjør med kroppen og systemet sitt det jeg har gjort! Det er vel det samme som når man har lyst til å gå bort og riste en 13-åring som står og røyker, eller en fjortiss som raver full rundt, et instinkt om å beskytte de mot seg sjøl... Men det er vel engang sånn at samme hvor mange som kjører seg ihjæl i fylla vil folk fortsette å fyllekjøre, for det går sikkert mye bedre med MEG enn de andre...