|
Sv: Ketolyse vs sunn fornuft
Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.
Hvis ketolyse er så naturlig og det beste for kroppen, hvorfor må vi ta kosttilskudd????
Jo fordi vi mangler viktige vitaminer, mineraler etc vi ikke får gjennom maten! Og DET er unaturlig!
Jeg spiste diverse piller, tran osv før (på lavkarbo) men det har jeg sluttet med for lenge siden fordi jeg merket ikke noen forskjell på kroppen om jeg spiste det i lange perioder (flere måneder) eller sluttet helt å spise det i lange perioder. Hver enkelt må prøve det selv og finne ut om det funker på sin kropp eller ikke, over tid. Det er ihvertfall mitt råd. Jeg tror ikke grønnsakene osv. vi spiser i dag er så næringsfattige som mange skal ha det til. Og i tillegg så er det jo masse nyttige stoffer vi får gjennom kjøtt, egg osv da! Og for ikke å snakke om nøtter og bær! Nøtter er vel den mest komplette matvaren vi har, sammen med egg. Mørk sjokolade inneholder jo også mye bra! Men drømmen min er å ha en egen grønnsakshage, frukthage osv der alle matvarer er naturlige. Og selvfølgelig spise økologiske egg og kjøtt fra egen gård osv. Det hadde vært noe!