Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-05, 20:15   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Nille - det virker som du har mye peil på kalium (og stort sett alt annet ), men jeg har ikke tatt kalium i det hele tatt så lenge jeg har gått på atkins og vært i ketose (snart 4 mnd'er). Undersøkte med legen min etter 2,5 mnd'er og hun tok blodprøver for gud vet ikke hva... (jeg ba henne ta for ALT siden jeg spiste helt annerledes). Hun sa at jeg hadde bra nivå av kalium, og ikke trengte tilskudd... Men nå begynner jeg å bli usikker (av denne tråden). Skal jeg ta likevel? *angst*

Det er ikke forbundet med noen fare å ta så lite som 750 mg kalium pr dag.
Man må langt over det for å få en overdose. De fleste (men ikke alle) trenger kalium tilskudd under induksjonen eller når de er i ketose. Det kommer jo litt an på hva man spiser også. Atkins anbefaler 750 mg pr dag (kalium er potassium på english). Jeg ville allikevel ikke tatt mer enn 750 mg uten samråd med lege.

Så lenge legen din sier du ikke trenger tilskudd da blodprøvene var fine etter 3-4 mnd i ketose, så syns jeg bare det er tull å ta bare for å ta !! Da er du en av de som IKKE trenger tilskudd. Heldig du !