Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-09, 13:27   #1
Tomjay
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Tomjay er på en erverdig vei

Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Heisann!

Jeg er ny på ketolysekuren, og på lavkarbo.no. Etter å ha lest historier til andre brukere og plukket opp råd og tips så startet jeg kuren nå for 2 uker siden, og hverdagen er blitt langt enklere (og smalere).
Problemet mitt er at jeg for første gang har fått problemer med avføring. Fra å nesten være et høydepunkt til en pinelse!

Kuren startet forsåvidt bra, med det jeg går ut i fra var fettdiare. Etterhvert som de første 2-3 dagene gikk og jeg kom i ketose så har det derimot stoppet opp. Ikke bare tar det nå 2-3 dager mellom hver gang jeg må rope på elgen, men avføringen er såpass hard at det er langt i fra behagelig. I går så går jeg ut i fra at jeg fikk en rift et sted, siden jeg nå har et problem med å sitte

Jeg har lest boken nøye, fulgt de reglene som er gitt og modifisert litt etter hva jeg ser andre har lykkes med, men jeg har ikke hørt om andre med dette problemet. Legger ved maten jeg har spist de siste to ukene:

Frokost: Omelett (egg, fløte, sopp) og 4 baconskiver / Cottage Cheese med 50g nøtter og litt fun light
Lunsj: Blandet salat (crispi eller ruccola salat, grønn paprika, squash, oliven og endel fetaost) med stekt sopp og assortert kjøtt for variasjons skyld (dvs kyllingkjøtt/lår, rester av kjøttkaker, skinke osv) stekt i smør med fløte og seterømme som dressing
Middag: Bort i mot samme salaten som til lunsj, da jeg ikke kan fordra grønnsaker som brokkoli og blomkål. Kyllingbryst, kjøttkaker, skinkebiff e.l
Kvelds: Enda ikke hatt behov da jeg spiser middager seint grunnet jobb etter studier.

Jeg klarer ikke se hvorfor jeg skulle ha problemer med avføringen fra dette, men forhåpentligvis har noen andre råd. Om dette fortsetter kan jeg ikke gjøre annet enn å avbryte og begynne på en fiberkur

Samtidig har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare på om kuren generelt:
- Hvordan ser kostholdet mitt ut, sett ut i fra kurens øyne? Jeg har sett at mottoet til flere er at når du tror du har nok fett, føy på litt mer, noe jeg har prøvd å gjøre med fløte og rømme og mye fetaost.
- Fun light saften er listet med 0 karbohydrater, men jeg er jo klar over at det er kunstige søtningsstoffer i spill (som jeg dessverre ikke har satt meg inn i enda). Kan jeg drikke hvor mye jeg vil av denne, eller burde jeg begrense meg? Akkurat nå drikker jeg vel 0.5L per dag som en slags gulrot, men jeg skulle gjerne sett at jeg kunne drikke litt mer når man f.eks har gjester.

Takk for meg!

Tomjay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat