Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-09, 21:36   #22
Chunky
Gjest

Sv: Hvordan blir som regel den 3. uka på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Smultsmurfen, her.

Jeg tviholder på disse løftene om at det løsner snart!! For jeg er også ganske trist på egne vegne for tiden..
Synes ikke vekta rikker seg i det hele tatt, jeg gikk jo ned to kilo med en gang, og dèt var dèt! Nå skjer det ingenting mer.. Og jeg er i uke tre..
Men jeg skal ihvertfall holde ut i to uker til, da håper jeg at jeg har sett et penere tall på vekta...

Min kone og jeg begynte samtidig 5. januar. Mens jeg gikk ned voldsomt de to første ukene har hun stått bom stille helt frem til begynnelsen av denne uken. Hun slet veldig med motivasjonen, spesielt siden det gikk så raskt nedover for meg. Nå har jeg bremset veldig opp, mens hun har gleden av å se kiloene forsvinne.

Jeg tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar for kroppen å tilpasse seg en ketogen diett. Mens jeg alltid har spist både mye og feil, har hun nærmest blitt mett på en sukett . Vi har jo spist den samme maten, bare at jeg pleide å spise tredobbelte porsjoner av hva hun gjorde. Likevel har vi holdt forbausende følge i en gradvis vektøkning. To personer er jo alt for lite til å lage noen fornuftig statistikk, men jeg er overbevist om at kroppen tilpasser seg den energien man inntar, men at det er innholdet i maten som avgjør om man går opp eller ned. Kanskje noe av forklaringen på variasjonen i når og hvordan dietten slår til ligger her? Vi har jo alle "mishandlet" kroppene våre med forskjellige typer karbohydrater på hver vår måte. I tillegg spiller selvfølgelig genetikk inn.

Jeg synes derfor ikke det er spesielt overraskende at resultatene er såvidt forskjellig de første par ukene. Det viktigste er tross alt hva man oppnår på lang sikt. Det er i hvert fall viktig å ikke gi opp om resultatene uteblir i starten, eller om ting stopper opp litt.

Lykke til

Svar med sitat